6.06.2015

Sujin is enshrine Oomononushi.

5 years of Sujin. August 7.
3 people I reported to Inie saw the same dream.
Members Yamato-tohaya-kamu-asajiharamakuwashi-hime, Oomikuchinosukune, Isenoominokimi.
Oomikuchinosukune is the ancestor of the clan Hozumi.
a dream that three people saw was exactly the same content.
"I had a dream last night.
One of the nobles told me.
Try to main enshrined Oomononushi the Ootataneko.
Try to main enshrined Yamatoookunimitama the Ichishinonagaoshi.
Will always country is stabilized if so.
Nobles told in this manner. "
Inie was pleased more and more to give a word of three people.
Inie looked for Ootataneko told at home and abroad.
I found a Ootataneko in Chinu Prefecture of Sue eup.
Ootataneko was stopped in the middle Kamuasajihara coming to Miyako.
Inie the Kamuasajihara, it had attracted the chiefs of many of the main Lord and today.
Inie asked Ootataneko in front of a large.
"Do you Whose child?"
Ootataneko answered.
"My father Oomononushi, mother Ikutamayorihime.
Suetsumimi is the daughter of. "
Inie said.
"Oh. I will prosper."
Inie was divined or may in the Ikagashikoo to "person to separate those dedicated to God."
Ikagashikoo's ancestral clan Monobe.
Fortune-telling was "good".
Inie was divined that the worship of other gods.
The result it became a "bad".
November 13.
Inie ordered to Ikagashikoo.
Ikagashikoo was the offerings of God festival a lot of flat tiles.
Inie was the main worship Oomononushi the Ootataneko.
Inie was the main worship Ookunimitama the Nagaochi.
Inie was divined or other God worship.
The result was good.
Inie was enshrined separately 800 000 group of God.
Inie decided the people to serve home worshiping the God of heaven, worship the God of the country house, the god of the earth, to God.
Plague by performing these subsided.
Japan has finally subsided.
Five grains is fruitful well, farmers have bustling.
Eight years of Sujin. Summer. April 16.
Inie was appointed to the person to make a drink that dedication to Oomononushi the Ikuhi living in Takahashi eup.
Winter. December 20.
Inie was enshrined the Oomononushi to Ootataneko.
The same day, Ikuhi was delivered sacred sake to Inie.
And Ikuhi the poem.

Konomikiha, Wagamikinarazu, Yamatonasu, Oomononushino, Kamishimiki, Ikuhisa, Ikuhisa.
Meaning: This drink is not a drink I had made. Yamato country is built, it is a drink that Oomononushi was brew. Forever. Forever.

Ikuhi the poem in this manner. And it was carried out banquet in the house of God.
Poem is people with end banquet.

Umazake, Miwanotonono, Asatonimo, Ideteyukana, Miwanotonodowo.
Meaning: I drank a delicious drink. Let's go out to open the door to open the morning of Miwa of the house. The door of the three-wheeled home.

Inie also poem.

Umazake, Miwanotonono, Asatonimo, Oshihirakanete, Miwanotonodowo.
Meaning: I drank a delicious drink. Let's go out and pushes open the door to open the morning of the three-wheeled home. The door of the three-wheeled home.

And I went out to open the house door of God.
Ootataneko is the ancestor of Miwa clan.
9 years of Sujin. Spring. March 15.
God said appeared to dream of Inie.
"Inie, please worshiped the God of Sumisaka in eight and eight red of inconsistencies of red.
Please worshiped the God of Oosaka at eight and black pike eight shield of black. "
April 16.
Inie in accordance with the dream of revelation.
Inie was dedicated to the god of Sumisaka and Oosaka.
'10 Of Sujin. Autumn. July 24.
Inie was a decree to many aristocrats.
Root leading to the "people's edification.
Now, disaster by festival gods have subsided.
However, other countries of the people, people of distant countries, these are not imperial influence.
Therefore, I want to spread my indoctrination by dispatching you reach the square. "


崇神の5年。8月7日。
3人が同じ夢を見たと五十瓊殖(イニエ)に報告した。
メンバーは倭迹速神浅茅原目妙姫(ヤマトトハヤカムアサジハラマクワシヒメ)、大水口宿禰
(オオミクチノスクネ)、伊勢麻績君(イセノオミノキミ)だ。
大水口宿禰は穂積一族の先祖です。
3人が見た夢は全く同じ内容だった。
「昨夜夢を見ました。
一人の貴人が教えてくれました。
大田田根子(オオタタネコ)を大物主(オオモノヌシ)を祀る主にしなさい。
市磯長尾市(イチシノナガオシ)を倭大国魂(ヤマトオオクニタマ)を祀る主にしなさい。
そうすれば必ず国は安定するだろう。
貴人はこの様に言いました。」
五十瓊殖は3人の言葉を得て益々喜んだ。
五十瓊殖は国内外に告げ大田田根子を探した。
茅渟県(チヌノアガタ)の陶邑で大田田根子を見つけた。
大田田根子は都に来る途中神浅芽原(カムアサジハラ)に立ち寄った。
五十瓊殖は神浅芽原に、多くの主卿や供の首長を集めていた。
五十瓊殖は大勢の前で大田田根子に尋ねた。
「お前は誰の子か?」
大田田根子は答えた。
「父は大物主、母は活玉依媛(イクタマヨリヒメ)。
陶津耳(スエツミミ)の娘です。」
五十瓊殖は言った。
「ああ。私は栄えるだろう。」
五十瓊殖は伊香色雄(イカガシコオ)を「神に捧げる物を分ける人」にして良いか占った。
伊香色雄は物部一族の先祖だ。
占いは「良」でした。
五十瓊殖は他の神を祀ると占った。
結果は「不良」となった。
11月13日。
五十瓊殖は伊香色雄に命じた。
伊香色雄はたくさんの平らな瓦を神祭りの供え物にした。
五十瓊殖は大田田根子を大物主を祀る主にした。
五十瓊殖は長尾市を大国魂を祀る主にした。
五十瓊殖は他の神も祀るか占った。
結果は良しだった。
五十瓊殖は別に80万の群神を祀った。
五十瓊殖は天の神を祀る家、国の神を祀る家、神の地、神に奉仕する民を決めた。
これらをおこなって疫病は収まった。
国内はようやく鎮まった。
五穀は良く実り、農民は賑わった。
崇神の8年。夏。4月16日。
五十瓊殖は高橋邑に住む活日(イクヒ)を大物主に奉納するお酒を作る人に任命した。
冬。12月20日。
五十瓊殖は大田田根子に大物主を祀らせた。
同日、活日は五十瓊殖にお神酒を納入した。
そして活日は詠んだ。

コノミキハ、ワガミキナラズ、ヤマトナス、オオモノヌシノ、カミシミキ、イクヒサ、イクヒサ。
意味:このお酒は私が作ったお酒ではありません。倭の国が造り、大物主が醸したお酒です。いつまでも。いつまでも。

活日はこの様に詠んだ。そして神の家で宴会をおこなった。
宴会が終わりある人が詠んだ。

ウマザケ、ミワノトノノ、アサトニモ、イデテユカナ、ミワノトノドヲ。
意味:美味い酒を飲んだ。みわの家の朝開ける戸を開いて出て行こう。三輪の家の戸を。

五十瓊殖も詠んだ。

ウマザケ、ミワノトノノ、アサトニモ、オシヒラカネテ、ミワノトノドヲ。
意味:美味い酒を飲んだ。三輪の家の朝開ける戸を押し開いて出て行こう。三輪の家の戸を。

そして神の家の戸を開いて出て行った。
大田田根子は三輪一族の先祖です。

崇神の9年。春。3月15日。
五十瓊殖の夢に神が現れて言った。
「五十瓊殖、赤の盾8枚と赤の矛8本で墨坂の神を祀りなさい。
黒の盾8枚と黒の矛8本で大坂の神を祀りなさい。」
4月16日。
五十瓊殖は夢のお告げに従った。
五十瓊殖は墨坂と大坂の神を祀った。
崇神の10年。秋。7月24日。
五十瓊殖は多くの公家に詔をした。
「民を導く根本は教化です。
今、神々をお祭りして災害は鎮まった。
しかし、他の国の人、遠くの国の人、これらは王化していない。
そこで、あなた達を四方に派遣して我が教化を広めたい。」

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