12.10.2014

Kushinadahime

Susanoo was kicked out Takaamahara.
Susanoo was towards the country of the original governance countries dead.
Susanoo was stopped on the way to the country of the dead in Izumo country Hikawa.
Hikawa was the river of a gentle flow.
Susanoo found the old man and the old woman and the girl on the banks of the river.
Three people had been absent.
Susanoo heard the circumstances in three people will care.
"You guys Who?
Crying why here? "
Old man replied.
"I am a resident of this country.
I am Ashinazuchi. Wife is Tenazuchi. This girl is our child. Name is Kushinadahime


クシナダヒメ

スサノオは、高天原を追い出された。
スサノオは本来の統治国死者の国に向かった。
スサノオは死者の国に向かう途中に出雲の国簸川に立ち寄った。
簸川は緩やかな流れの川だった。
スサノオは川の畔に老人と老婆と少女を見つけた。
三人は鳴いていた。
スサノオは気になり三人に事情を聞いた。
「あなたたちは誰だ?
何故ここで泣いている?」
老人が答えた。
「私はこの国の住人です。
私はアシナズチです。妻はテナズチです。この少女は私たちの子です。名前はクシイナダヒメです。

No comments:

Post a Comment