7.20.2015

Death of Ikume. Grief of Tajimamori.

Tajimamori and Tachibana.

'90 Of Suinin. Spring. February 1.
Ikume was an instruction to look for "Tokijikunokagunomi" to Tajimamori.
Ikume dispatched Tajimamori to distant country.
Tokijikunokagunomi is the fruit of Tachibana.
'99 Of Suinin. Autumn. July 1.
Ikume died in Makimuku palace.
Ikume was 140 years old.
Winter. December 10.
I was buried Ikume to Fushimi tomb of Sugawara.
Following year. Spring. March 12.
Tajimamori came back from distant country.
Tajimamori brought back eight 8 branches the Tokijikunokagunomi.
Tajimamori lamented crying.
"I have received instructions.
I went to the far distant country.
I came back over the crest of a wave of thousands of miles.
distant country was the secret of the country in Shenzhen.
It is not a place laity can go.
Therefore, I took 10 years before returning to go.
I did not expect to be a return to the mainland.
However, I was able to come back finally by divine protection of the Holy Spirit of high virtue emperor.
Now, Ikume emperor already died.
I can not report the results and circumstances.
I think I will be for what is also alive. "
Tajimamori was worship to the tomb of Ikume.
Tajimamori died and crying in there.
Princes, various Sir cried listening to this.
Tajimamori is the ancestor of Miyake clan.


活目の死。田道間守の嘆き。

垂仁(スイニン)の90年。春。2月1日。
活目(イクメ)は田道間守(タジマモリ)に「非時香菓(トキジクノカクノミ)」を探す命令をした。
活目は田道間守を常世の国に派遣した。
非時香菓は橘の実である。

垂仁の99年。秋。7月1日。
活目は纒向(マキムク)宮殿で死んだ。
活目は140歳だった。
冬。12月10日。
活目を菅原の伏見陵に葬った。

翌年。春。3月12日。
田道間守が常世の国から帰って来た。
田道間守は非時香菓を8枝8個持ち帰った。
田道間守は泣き嘆いた。
「私は命令を受けた。
私は遠く遥かな国に行った。
私は万里の波頭を越えて帰って来た。
常世の国は神仙の秘密の国でした。
俗人が行ける場所ではありません。
その為、私は行って帰るまでに10年かかりました。
本土に戻れるとは思っていませんでした。
しかし、徳の高い天皇の神霊の加護によってやっと帰ってくる事が出来ました。
今、活目天皇はすでに死亡しました。
私は結果や経緯を報告出来ません。
私は生きていても何の為になるでしょうか。」
田道間守は活目の墓にお参りした。
田道間守はそこで泣き叫んで死んだ。
諸侯、諸卿はこれを聞き泣いた。
田道間守は三宅(ミヤケ)一族の先祖です。

No comments:

Post a Comment