7.05.2015

Confessions of Sahohime.

Five years of Ikume. Winter. October 1.
Ikume came to the mansion of Kume.
In this case, Ikume had a nap in the pillow the knee of Sahohime of Empress.
Chance came to Sahohime.
But Sahohime did not run the kill.
Sahohime I thought.
"Can not run Even though chance of brother of rebellion."
Tears of Sahohime is I fell in the face of Ikume flow.
Ikume woke up in surprise.
Ikume told Sahohime.
"I had a dream now.
Beautiful little snake such as Nishiki was wrapped around my neck.
Heavy rain is down to Saho, it seemed to be wet the face.
What of the wonder signs. "
Sahohime knew it and not hide a plan of rebellion.
Sahohime was lie down on the ground in fear.
And Sahohime talked in detail the plan of older brother of rebellion.
"I was not able to oppose the plan of older brother.
I also can not disobey the Emperor of benefit.
If confession to Emperor it will kill a older brother.
If you have to say, and it will destroy the country.
So in fear and sadness, and facing up will clog the breath, emotions Kiwamari, I have shed tears of blood.
I noon was also clogging chest for even anguish night.
I did not can also appeal to the emperor.
Today, the Emperor was taking a nap with my knee in pillow.
If I have crazy, it is going to get this chance for his brother, I would have succeeded without the hassle.
I have a this I think half.
There feelings half yearns the emperor.
It fell from the sleeve my tears overflow was wet the emperor's face.
The emperor saw in the dream would had to predict these.
Beautiful snake such as Nishiki is a dagger which I was entrusted.
The rain is my tears.
Ikume heard still the story.
And Ikume said.
"This is not the you of sin."



皇后の狭穂(サホ)姫の告白。

活目(イクメ)の五年。冬。10月1日。
活目は久米の屋敷に来た。
この時、活目は皇后の狭穂(姫の膝を枕にして昼寝をしていた。
狭穂姫にチャンスが来た。
しかし狭穂姫は殺しを実行しなかった。
狭穂姫は思った。
「兄の謀反のチャンスなのに実行出来ない。」
狭穂姫の涙が流れて活目の顔に落ちた。
活目は驚いて目を覚ました。
活目は狭穂姫に言った。
「今自分は夢を見た。
錦の様な美しい小さなヘビが私の首に巻きついた。
大雨が狭穂に降り、顔を濡らすと見えた。
何の兆しだろうか。」
狭穂姫は謀反の計画を隠しきれないと知った。
狭穂姫は恐れて地に伏した。
そして狭穂姫は兄の謀反の計画を詳しく話した。
「私は兄の計画に反対する事が出来ませんでした。
私は天皇の恩恵に背く事も出来ません。
天皇に告白すれば兄を殺す事になります。
言わなければ、国を滅ぼす事になります。
それで恐れと悲しみで、上を向いては息をつまらせ、感情が極まり、私は血の涙を流しました。
私は昼も夜も苦悩の為に胸が詰まりました。
私は天皇に訴える事も出来ませんでした。
今日、天皇が私の膝を枕にして昼寝しました。
私が狂っていれば、兄の為にこのチャンスを得ようとし、私は手間をかけずに成功したでしょう。
私にはこの思いが半分あります。
天皇を慕う気持ちが半分あります。
私の涙があふれ袖から落ちて天皇の顔を濡らしました。
天皇が夢で見たのはこれらを予知したのでしょう。
錦の様な美しい蛇は、私が預かった匕首です。
雨が降ったのは私の涙です。
活目はその話をじっと聞いた。
そして活目は言った。
「これはお前の罪ではない。」

No comments:

Post a Comment