8.22.2015

Testament of Yamato Takeru.

Yamato Takeru after the arrival of Nobono, medical condition has deteriorated.
Yamato Takeru was dedication Emishi who had been taken prisoner in the Ise Shrine.
Yamato Takeru was dispatched Kibitakehiko to Ootarashihiko emperor.
Kibitakehiko was advised on behalf of Yamato Takeru.
"I received a royal command, was subdue the far east of barbarian.
I am indebted of God, and borrowed a high-spirited of the emperor, rebels allowed to submission given to sin, was bad rough God subdue.
I housed the armor, is housed the pike in the case, it came back with confidence.
I was going to try to report to someday Ootarashihiko emperor.
However, my life is exhausted.
My life expectancy is only after the rest.
I fell to the lonely wilderness, I do not even talk to anyone.
I will not spare that his seen perish.
I that regret is that will not be able to serve in Ootarashihiko emperor."
Yamato Takeru died in Nobono.
Yamato Takeru was 30 years old.



日本武(ヤマトタケル)の遺言。

日本武は能褒野(ノボノ)の到着後、病状が悪化した。
日本武は捕虜にしていた蝦夷(エミシ)人を伊勢神宮に奉納した。
日本武は吉備武彦(キビタケヒコ)を大足彦(オオタラシヒコ)天皇に派遣した。
吉備武彦は日本武の代理で進言した。
「私は勅命を受け、遠く東の夷を討伐しました。
私は神の恩を受け、天皇の威勢を借り、反乱者に罪を与え服従させ、悪く荒々しい神も討伐しました。
私は鎧を収納し、矛をケースに収納し、安心して帰ってきました。
私はいつか大足彦天皇に報告しようと思っていました。
しかし、私の命は尽きます。
私の余命は残りあとわずかです。
私はさびしく荒野に倒れ、私は誰に話す事もありません。
私は自分の身が滅ぶことは惜しみません。
私が残念に思う事は、大足彦天皇に仕える事が出来なくなる事です。」
日本武は能褒野で死んだ。
日本武は30歳だった。

No comments:

Post a Comment